Follow on Bloglovin

KAKBAK OCH PÅHÄLSNING AV ENERGI SOM SPELAR ETT SPRATT

12 okt-12
Såklart att mina baknerver ville sätta fart med lite kakbak inför helgens fika. Cornflakesdrömmar, chokladsnittar och chokladmuffins med chokladbitar. Meningen var att vi skulle åka upp till stugan över helgen. Men ändringar kan ske snabbt. Dottern ville absolut inte att vi skulle åka och lämna henne själv hemma. 
 
Igår fick hon "besök från andra sidan". Ska man gissa kanske det var min mamma som kom in på dotterns rum och ville kolla lite på hennes klädställning. Klädställningen kom från mamma som hon hade haft som dottern sedan tog över.
Ställningen började gunga i små rörelser. Sedan blev det lugnt. Efter ca 1-2 minuter började den gunga igen. Och så höll den på en stund. Alla i familjen som fanns hemma fick se hur den rörde sig. 
Innan den började gunga hade den ändrat ställning, så att vi rätade upp den och ställde den till rätta igen.
 
Förstår att hon blev skärrad och oron satte fart i hennes nerver. Extra jobbigt kan det vara då dotterna är mottaglig av sig då det gäller energier. 
Hur som helst blev vi kvar hemma och mina bakverk kom till väl användning flera gånger under helgen. 
Kul! Då kan jag snart baka igen.
Man kanske får lite nya inspirationer på torsdag på " Hela Sverige bakar" Då blir det sötebröd som gäller. Jag skulle ha bakat Farmors Wienerbröd och Semlor eller krämbullar.
Deras utmaninggissar jag att det blir wienerbröd, petit choux eller Croissanter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0