Follow on Bloglovin

FULLT PÅ AGENDAN IDAG

26 mars-13
Vilken intensiv men givande dag jag fick den här tisdagen. Först började jag med sjukgymnasten och hans små tunna nålar. Sedan lite matshopping på ICA. Och därefter blev det en Lunchträff med mina blivande kollegor från Synskadades Riksförbund.
Det var så roligt att få träffa dom igen. Jag fick äran att hjälpa en av dem som sitter i rullstol och hjälpte henne även med maten. Sedan fick jag Ledsaga en glad herre omkring på Folkets Hus. Där gick vi alla i SRF och tittade och jag berättade hur det såg ut i lokalen som de skulle ev hyra inför en stor träff framöver.
 
Det där jobbet kommer jag säkerligen att trivas bra med. Bara man tar en sak i taget, så ska även jag kunna lära mig allt som behövs. 
 
Efter den trevliga lunchen åkte jag till min handläggare på Arbetsförmedlingen där jag skulle skriva på några papper och hämta några papper som de på Synskadades skulle skriva på. Min handläggare på AF var nog lika glad som mig att jag fick ta jobbet. Min góa handläggare visste tydligen vad jag sökte. Och det är jag överlycklig över. 
 
Tänk att jag har fått ett arbete som jag har längtat efter. Jag har bett om hjälp av AF och jag har sökt efter ett arbete som man inte ser, inte vet om, dolt och inte finns på skyltar efter vägarna. Jag ville känna mig behövd i samhället. Och nu börjar jag på tisdag på just ett sådant arbete. 
Så jobb finns det. Bara man har tålamod att söka och be om hjälp från alla håll, så kommer det då man minst anar. /Lycklig!
 
När vi var klar på AF gick jag på 34ans spa och lämnade några beställda oljor och tog mig en liten pratstund med mina söta vänner. Sedan åkte jag och handlande till påskäggen och lite annat som behövdes under påskhelgen. Väl hemma blev det matrester till middag och en tvättmaskin fick hinnas med. Och efter det satte jag punkt för den dagen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0