Follow on Bloglovin

PÅSKRUSCH ÖVERALLT

27 mars-13
Påskhandlingens dag fick det bli denna dag.
Folk överallt och alla lika galna att få sin färska lax. Alla sliter och drar. Ganska kul att se var och varannan stressar, rycker och drar i produkterna.
Jag hann även med Rågbrödsbak, Butterkakan i långpanna, några tvättmaskiner och ombyte i sängarna. 
Nog kände jag att jag hade jobbat" hårt med allt som ska göras innan påskhelgen i stugan.
 
Varför ska påsken vara så bökig och stökig? Näe... ta en dag i taget. Det blir påsk ändå.
Men ska man upp till stugan vill man ha det mesta förberett, så att man ska slippa laga mat hela dagarna och missa fjälluften. Ihelgen tänker jag också njuta av sol och luft. Inte stå vid spisen och serva alla andra. ;)
 
När jag insåg till kvällen att det var bara jag som bökade och stökade inför helgen, släppte jag allt och tog min Laptop och fotkräm och la mig i en nybäddad säng. Mina onda ömmande fötter fick en skön massage och jag kunde somna gott med ett gott samvete att JAG hade fått mycket gjort denna dag.
 
Imorgon på skärtorsdagen ska jag göra som de andra. Spännande att se hur mycket gjort det blir då. ;)
 
En sak i taget var det. 
Vila.
Lyft ett finger.
Vila.
Toabesök.
Vila.
Koka kaffe.
Fika.
Surfa en sund på nätet. Ops...klockan gick fort.
Tre timmar senare...
Fixa middagen.
Äta.
Kaffe på maten.
Vila utsträckt på kökssoffan.
Slumrade visst till och tittar på klockan igen.
Attans! Klockan har passerat 20-slaget och mörkret fallit på plats.
Kanske sent att göra någon nytta nu. 
Undrar om det är något bra på TV:n istället?
Tar stegen till TV-soffan och scrollar en stund med TV-dosan.
Somnar omedvetet i soffan med dosan i handen.
Vaknar och inser att tandborstningen kvarstår.
Lägger sig i sängen och funderar...vad fick jag gjort idag? 
Tar och blundar och glömmer den gångna dagen och somnar om igen.
 
Någon som känner igen sig? Inte jag iallafall. Men jag vet andra som kan ta åt sig. ;)
 
En sak i taget skulle det vara. Men lyft gärna mer än ett finger i taget, tack!
Det skulle uppskattas. :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0