Follow on Bloglovin

VILKEN STRÅLANDE PINGSTDAG

19 maj-13
Vilken underbar Pingst/söndag vi har haft idag. En riktig sommardag med över +25 grader. Klarblå himmel och solen gav oss en skön värme. 
Peteja fick bada i sjön medan vi andra doppade fötterna.
Gubben fick glädja sig med att tvätta och skura båten. Under tiden fixade jag till min plant. Jag planderade om planten och bytte ut dom döda som blev "kokta" i växthuset natten till idag. Jag hade helt glömt att jag hade min plant kvar i växthuset sedan dagen innan. Och den gassande solen kokade sönder en del av planten för mig. Inget jag rekommenderar att ha dörren stängt i full solsken ;) 
Nu hoppas jag att planten tar sig och växer som ogräs. 
Fram på dagen bjöd jag familjen på fika ute på altanen. De fick kaffe, kall dryck, chokladbollar, Makroner och melon. Det gillades som vanligt. ;)
Mellan varven besökte jag solstolen som gärna lockade dit mig. Synd bara att jag hade fullt upp med planteringen och en del andra sysslor, så vilandet blev ganska kort. Huvudsaken var iallafall att jag fick vara ute och njuta med hela familjen. Den enda som saknades var Emelie. Hon tillbringade helgen hos sin älskade Per.
Ångrade lite att jag hade behåbanden på mig då jag låg och stekte. Men det far jag ta hand om nästa gång.
Att jag har lätt för att bli brun tyder inga tvivel. Färg i helgen har jag fått i allafall. Man skulle kunna tro att jag har besökt Turkiet igen. ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0