Follow on Bloglovin

SVAR IFRÅN RÖNTGEN!

För ett tag sedan var jag på rönten med ryggen. Det var en efterkontroll från steloperationen som jag gjorde den 14 jan-10.
På röntgenplåten såg det bra ut. Läkningen hade ett gott resultat. Benbitarna låg fint och skruvarna i ryggen satt som dom skulle. Så långt var det bara bra. En lyckad operation.
Men mina skadade nerver fanns risk för att det skulle förbli som i dagsläget.
Är det så som dom säger kommer jag att få leva med onda, ömma och brännade fotsulor i framtiden. Och delvis ond rygg och som ibland känns svullen och stel...Sover dåligt vissa nätter beroende på vad jag har gjort under dagen. Är begränsad på arbetsuppgifter.
Men ett plus att jag gjorde operationen är att kotorna inte glider mera. Jag slipper nya symtom osv...

Nu är det ryggträning och arbetsprövning som gäller ett tag framöver. Hoppas att jag hittar ett roligt arbete som kan ge mig 50% i framtiden.

Kommentarer
Postat av: Kaktusblomman

Jag stelopererade en kotglidning i februari 2010. Var bättre de första tre månaderna ,men sedan blev det sämre och sämre. Nu kan jag bara sitta/stå korta stunder och gå korta sträckor.Ortopeden säger att det är skruvarna som skaver.De ligger så ytligt under huden att man känner dem.Jag är op. med skruvar+platta och bentransplantat.Tyvärr kande inte tas bort förrän det gått ett år. Håller på att bli knäpp för att jag måste ligga nästan heldagar.Hur har det gått för dig?

2010-10-11 @ 00:36:31
URL: http://levamedsmarta.blogspot.com/
Postat av: Therése

Hej på dig!

Vad trist att din rygg inte har blivit bättre efter operationen. :( Jag kände som dig i början att det blev bättre i ryggen i början. Sedan kom det en svacka då jag hade så himla ont i ryggen. Jag har även besvär i fötterna och det beror troligen på nervskador från ryggen.

Jag har varit hemma nästan 3 månader nu och har precis börjat jobba igen. Hoppas nu bara att ryggen ska hålla och att det ska gå bra för mig att jobba. Jag arb.prövar på ett café och har börjat med 10 tim/veckan. Hoppas komma upp till 20 tim/v.

Jag vågar inte tro något först när det har gått en tid och då kanske kan känna hur ryggen reagerat.



Hoppas att det vänder för dig och att du får slippa så hemska smärtor i ryggen.



Kram

2010-10-15 @ 19:33:42
URL: http://peteja.blogg.se/
Postat av: Marielle

Hej.
Jag är 26år och gjorde också en steoperation pga kotglidning. Jag gjorde min op. 2001 när jag var 13år gammal. Då hade min kota glidit 2.9cm..!
Blev oxå bättre till en början, fick tillbaka känseln i benen/fötterna och så..
Men efter bara ett år blev det värre igen, skruvarna tryckte mot nerverna så de var tvugna att plockas bort. Det blev lugnt ett par år. Men sakta sakta börjar smärtan komma tillbaka och blir bara värre,. Jag har haft 75% sjukersättning i två år nu, men inte kunnat jobba något ändå på de resterande 25% 😧
Så nu tänkte jag börja kriga med fk igen för att då komma upp i 100% sjukersättning.
Det hade varit trevligt att komma i kontakt med flera med samma problem som mig, då det inte är många som förstår hur man har det...

Mvh Marielle

Svar: Hej!Du ska absolut kämpa för att få 100% sjukersättning så länge du inte kan komma tillbaka till ett arbete. Hälsan går först. Vilken otur du har haft. Hoppas att du får i ordning på ryggen. Förstår precis hur du känner det och hur ont man har det. Man kämpar varje dag för att hålla ett leende trots sina smärtor. Ingen rolig vardag alls.
Själv blev jag bättre efter operationen. Och skruvarna sitter kvar och där får de vara så länge jag inte får besvär av dem.
Problemet är bara att mina nerver ner i fötterna skadades under väntan på en operation, så det får jag leva med.
Idag har jag fått en anställning på 50% och det fungerar bra.

Det var himla trevligt att du skrev till mig. Håller gärna kontakten.
Sköt om dig och var försiktig!
mvh
Therése
Therése dagbok och goda bakverk

2014-11-03 @ 11:11:19
URL: http://mariellemarcus.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0